Amnesty groep

Maandag 10 December DAG VAN DE RECHTEN VAN DE MENS.

Amnesty International Enschede werkt samen met Centrale Bibliotheek Enschede.

16.00 TOT 20.00 UUR IN DE CENTRALE BIBLIOTHEEK VAN ENSCHEDE EN LUNCHCAFÉ STOET.

SCHRIJFMIDDAG VAN AMNESTY INTERNATIONAL.

Amnesty International Enschede organiseerde samen met de bibliotheek Enschede en lunchcafé Stoet een bijzondere middag op de Dag van de Rechten van de Mens, maandag 10 december 2018.

• De Enschedese burgemeester Onno van Veldhuizen houdt de Enschedese Mensenrechtenlezing.
  • Neem deel aan de schrijfmarathon van Amnesty International!
  • De Die-dichters (Dichters-In-Enschede) dragen hun speciale aan de mensenrechten gewijde gedichten voor.
  • Koor 053 zorgt voor muzikale momenten. Ook is er een optreden van midwinterhoornblazers.

Amnesty International houdt elk jaar op 10 december wereldwijd de Dag van de Rechten van de Mens om aandacht te vragen voor mensen die gevangen zitten vanwege gewetensbezwaren, geloof, politieke of seksuele voorkeur. Burgemeester Onno van Veldhuizen zal op maandag 10 december in de Centrale Bibliotheek aan de Pijpenstraat de Enschedese Mensenrechtenlezing houden.

Dag van de rechten van de mens

Elk jaar organiseren we op de dag van de rechten van de mensen, 10 december, een inhoudelijk programma.

We vragen iemand om de mensenrechtenlezing van dat jaar uit te spreken. Voorbeelden zijn Ds. Anne van der Meiden en Ayfer Koç.

Het programma wordt meestal omlijst met muzikale zaken.

Het is een mooie gelegenheid om andere bij mensenrechten betrokken  personen te ontmoeten. Je bent dan ook altijd van harte welkom.

Meedoen?

Wil je mee helpen organiseren? Neem dan Contactpagina met ons op

Vorige edities

• Laatste wijziging : 28 november 2021.