Dag van de Rechten van de Mens 2016

ZATERDAG 10 DECEMBER

Amnesty International Enschede werkt samen met Centrale Bibliotheek Enschede.

• Enschedese Mensenrechtenlezing door Linda Voortman, 2e Kamerlid Groen Links.
  • Schrijfmarathon voor gewetensgevangenen over de hele wereld.
  • Poëzie van de Dichters In Enschede, DIE-dichters.

Zaterdag 10 december 2016 organiseerde Amnesty International wereldwijd de Dag van de Rechten van de Mens om aandacht te vragen voor mensen die gevangen zitten vanwege gewetensbezwaren, geloof, politieke of seksuele voorkeur. De afdeling Enschede van Amnesty organiseerde in en samen met de centrale bibliotheek van Enschede een schrijfmarathon. Tijdens de marathon konden de deelnemers luisteren naar de Enschedese Mensenrechtenlezing en naar poëzie.

Om 11 uur verzorgde Linda Voortman, sinds 2010 Tweede Kamer-lid namens Groen Links, de jaarlijkse  Enschedese MensenrechtenLezing . Zij heeft onder meer asielbeleid, emancipatie en sociale zake in portefeuille. In de middag droegen de Enschedese DIE dichters actuele en inspirerende gedichten voor.

Dag van de rechten van de mens

Elk jaar organiseren we op de dag van de rechten van de mensen, 10 december, een inhoudelijk programma.

We vragen iemand om de mensenrechtenlezing van dat jaar uit te spreken. Voorbeelden zijn Ds. Anne van der Meiden en Ayfer Koç.

Het programma wordt meestal omlijst met muzikale zaken.

Het is een mooie gelegenheid om andere bij mensenrechten betrokken  personen te ontmoeten. Je bent dan ook altijd van harte welkom.

Meedoen?

Wil je mee helpen organiseren? Neem dan contact met ons op